گزارش تخصصی دبیر ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی وتدریس آن با   فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی در قالب word و قابل ویرایش، بهترین نمونه در فضای مجازی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی وتدریس آن با   فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۴۰ صفحه تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

با توجه به آنچه که ملاحظه می فرمایید ، فایل آموزشی گزارش تخصصی دبیر ریاضی بوسیله نظر شخصی و تجربه همکاران ما در سایت طرح جابر آموزش و پرورش و به منظور الگو برداری و مشاوره خدمت شما عزیزان ارائه شده است. ما امیدواریم توانسته باشیم با تدوین و ارائه تجربیات خود تا حد زیادی الگویی را برای راهنمایی شما عزیزان محیا کرده باشیم.امیدواریم شما عزیزان در راستای اهداف آموزشی خود از فایل آموزشی گزارش تخصصی دبیر ریاضی که در این سایت با تکیه بر تجربیات شخصی تهیه شده است بتوانید بهره و رضایت کافی را داشته باشید.

یک بار دیگر سایت دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش فایل جدید و کاملی را جهت استفاده و بهره مندی شما عزیزان تحت عنوان گزارش تخصصی دبیر ریاضی قرار داد. گزارش تخصصی دبیر ریاضی نمونه کاملی از فایل حاضر است که توسط گروه تحقیقاتی سایت دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش جهت استفاده شما عزیزان قرار گرفته است. گروه تخصصی سایت دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش از هیچ تلاشی در راستای نگارش فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی فروگزاری ننموده است و محتویات فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی را به همه شکل تأیید می کند.

سایت دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است. در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبیر ریاضی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است. تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبیر ریاضی    را تأیید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

دیباچه پیرامون قضیه توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

درک مشکل پیرامون قضیه  توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

بررسی بیشتر در رابطه با توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

ارائه مستندات پیرامون توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

پیش بینی نتایج در مورد توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

راهکارها پیرامون قضیه توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

رفرنس و منبع مورد استفاده توفیق در ایجاد علاقه مندی دردانش آموزان نسبت به رسم هندسی تهیه شده توسط تیم دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی حاصل زحمات گروه تخصصی سایت دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش است که توانسته ایم به کمک و راهنمایی شما عزیزان همه سعی خود را در تدوین فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با تدوین و گردآوری فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی سهم کوچکی در نظام آموزشی کشور ایفا نماییم. شما با استفاده از فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی قطعاً استفاده های لازم و کافی را خواهید برد.

گردآوری داده ها شواهد ۱

 

درسال تحصیلی ۹۱-۹۰ در جهت علاقه مندی دانش آموزان مدرسه راهنمایی …………رسم ریاضی فعالیت هایی انجام دادم حین اجرای کار علت کاهش علاقه دانش آموزان به رسم ریاضی٬ نداشتن انگیزه ٬ ذوق و اشتیاق دراین زمینه ٬ که آن هم به دلیل ندانستن کاربرد رسم ریاضی است ، برایم روشن شد . دانش آموزدراین زمینه احساس نیازنمی کند و نیازش رادرقسمت های دیگر به خصوص تست پیدا می کند ٬ چون آنان به اهمیت ریاضیات درمسابقات علمی وآزمون های ورودی واقف هستند . همچنین به دلیل داشتن تکالیف زیاد مدرسه ٬ وقت کافی برای اتمام تکالیف نداشته واغلب اوقات اولیا رسم های شان راترسیم  می کنند .

بنابراین سعی هرجزﺀ ازدرس را با تصویرعینی که به اندازه کافی ساده و روشن باشد مرتبط کنم . (  نژادصادقی۷۶٬ )  همچنین کاربردهایی از رسم ها را در زمینه های تزئینی و فنی به آنها نشان دهم تا ببینندکه چگونه ریاضیات ازدرون جهان اطراف آنها زاده شده، وآنان رادراین امریاری کنم . ( نشریه داخلی کمیته بهره وری ، آبان ماه ۷۹ ).

نتایج بدست آمده از این روش ها در مدرسه پویش عبارت بودند از :

  • تحقق یافتن تدریس رسم ریاضی به شیوه های نو و جدید
  • اشتیاق دانش آموزان به هنگام تدریس وبازدید
  • اظهاررضایت اولیای آنان ازاجرای این طرح
  • جذاب شدن درس رسم برای دانش آموزان وخاطره انگیزشدن زنگ ریاضی
  • یادگیری مطلوب کاربردرسم ریاضی
  • ترسیم رسم های ابتکاری توسط دانش آموزان
  • تهیه کارت پستال توسط دانش آموز و تقدیم به دبیرریاضی
  • تعویض دفتررسم وکشیدن مجددتمام رسم های کتاب

درسال تحصیلی جاری( ۹۱- ۹۰ ) به مدرسه راهنمایی فرزانگان ( تیزهوشان ) ناحیه ۱ شیرازمنتقل شدم ٬ دانش آموزان این مدرسه نیز مانند مدرسه راهنمایی پویش بسیارفعال وپرکار هستند وتمام توان خود را برای تحصیل وکسب علم و شرکت درآزمون های مختلف بکارمی برند ولی باز در قسمت رسم هندسی با همان مشکلات مواجه بودم .  با توجه به شناخت و تجربه ای که ازاین گونه دانش آموزان داشتم سعی کردم تا از همان اوایل سال به دنبال رفع این مشکل باشم .

برای ادامه وتکمیل راه کارهای علاقه مند نمودن دانش آموزان به اطلاعات دقیق تری نیازداشتم ٬ به این منظور به دنبال مطالعه کتاب ها٬مقالات٬خبرنامه ها ٬ مجلات رشد و… پرداختم تاصحبت ها ونظرات پیش کسوتان رادراین زمینه جویا شوم.

طبق مطالعات انجام شده درآزمون  »TIMSSحدود ۸۰تا  ۹۰ درصددانش آموزان کشورهای متفاوت درک چگونگی کاربرد هندسه دردنیای واقعی رانمی دانند وهمین مانع ازنوآوری وتفکرخلاق درآنان شده وباعث د لسردی آنان به هندسه می گردد »                   ( کیامنش  ٬ نوری – اسفند۷۷ ).

هم اکنون سایت طرح جابر آموزش و پرورش نمونه فایلی را جهت مشاوره و راهنمایی شما عزیزان با عنوان گزارش تخصصی دبیر ریاضی قرار داده است. این فایل نمونه ای از فایل حاضر است که توسط طرح جابر آموزش و پرورش جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم طرح جابر آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را نموده است که بتواند فایلی را در جهت راهنمایی و مشاوره در اختیار شما عزیزان قرار دهد. امیدواریم بتوانید از این فایل استفاده لازم را ببرید و در صورت عدم رضایت ما را در جریان بگذارید.

همچنین« رسم هندسه موجب تکامل سه کیفیت دردانش آموزان می شود: تجسم فضایی،درک عملی وتفکرمنطقی . پس بایدتاجایی که امکان دارد هرجز‍‍‍‍ء ازدرس هندسه رابرتصویرعینی که به اندازه کافی ساده وروشن می باشد٬متکی کرد.بایستی ازچنین تصویری آغازکردوهمه شرح وبسط های بعدی رابرآن متکی ساخت »( نژادصادقی ۷۶٬ ) .

پس شاگردان بایدتشویق شوند مسائل روزمره رابه کمک نمایش های ریاضی ( جداول ٬ نمودارها و نقشه ها با بیان ریاضی )تفسیرکنند ٬ دانش ریاضی خودرا به کار برند و به کمک شرایط اولیه نتایج حاصل رابیان کنند . شاگردان نه تنها باید ببینند که چگونه ریاضیات در درون جهان واقعی کاربرد دارد ٬ بلکه باید مشاهده کنند که چگونه از درون جهان اطراف آنها زاده شده است . » ( نشریه کمیته بهره وری – آبان۷۹ ) .

پس برای رسیدن به این هدف ازفعالیت های تکمیلی نیزمی توان استفاده کرد .  فعالیت های تکمیلی٬ « فعالیت هایی هستند که برمبنای محتوی دروس یک موضوع درسی طراحی می شود و هدف آن تعمیق یادگیری دانش آموزان وایجاد فرصت برای علاقه مندی و اندیشیدن دربارۂ مفاهیم وتمرین مهارت هاست » (تصویررودی ۸۴٬ ) .

« بااجرای فعالیت های تکمیلی می توانیم به طورمستقیم٬تغییرات رفتاردانش آموز رامشاهده وارزیابی کنیم.فعالیت هایی که درآن دانش آموزان به رقابت سالم می پردازند ، و روحیه خلاقیت آنها تقویت می شود ٬ آزادانه و با اختیاردر فعالیت های گروهی مشارکت می کنند ٬ جنبه های مختلف شخصیتی وروحی آنها تقویت می شود و استعداد وتوانمندی های خود را نمایان می سازد » (احمدی۸۴٬ )

« فعالیت های دانش آموز با مواد و ابزارهای متنوعی مانند تصاویر و نمادهای گرافیکی هندسی ٬ مدل ها و توضیحات جنبی و جذاب سبب افزایش درک مفاهیم هندسی دراو و بهره وری مناسب درآن وسایل می شود » ( طالقانی٬امینی ـ بهمن۷۸ ).

همچنین « رسم های هندسی می تواند درخدمت مدل سازی فرآیند های اجتماعی٬ اقتصادی و صنعتی قراربگیردکه پیش بینی این فرآینددرعرصه تصمیم گیری ها بسیار مهم است . » (ظهوری ٬زنگنه۷۹ )

دراین فکر بودم که چگونه و ازکجا باید کاربرد رسم ها را به صورت عینی به آنان نشان دهم ٬ که به مطالبی ازجرج پولیا برخورد کردم : « به نظرجرج پولیا ( به نقل از نسترن اسدی ، ۱۳۸۱ ) یک معلم ریاضی مجال وفرصت زیادی دارد  ٬اگراو وقت مقرر     شده اش را به تمرین دانش آموزان با عملیات عادی پرکند٬ علاﻗﮥ آنها را می کشد٬ مانع پیشرفت عقلانی آنها می شود و از فرصت خود استفاده نادرست می کند ٬ اما اگراو حس کنجکاوی دانش آموزانش را باترتیب دادن مسائلی متناسب با معلومات شان جلب کند و آنها رادرحل مسائل کمک کند ٬ ممکن است درآنان ذوق ایجاد کند و جرﺃت ارائه رشد تفکرمستقل را به آنها بدهد . »

پس « معلم باید بین معلومات مختلف دانش آموزان با استفاده ازفرصت های مناسب وحدت ایجاد کند تا آنان به کارآیی هندسه و اهمیت آن درجریان زندگی و پرورش ذهن و اندیشه واقف گردند و زمینه برای علاقه مندی بیشتر به وجود آید . »  (علیمردانی – بهمن۸۷ )

در سال تحصیلی جاری ( ۸۷ – ۸۶ ) علی رغم نتایج حاصل از بررسی های فوق ٬ متوجه شدم که اکثر همکاران محترم ریاضی نسبت به کارآیی وکاربرد رسم هندسه نیز ناآگاه و بی تفاوت هستند و همین امر نیز در بی علاقه گی دانش آموزان مؤثراست .

البته باید توجه داشت « تعلیم وتعلم جریان پویایی است که درآن معلمان و      دانش آموزان همیشه درتعامل با یکدیگرند . دانش آموزان همواره با دقت فراوان٬رفتار و

عملکرد معلمان را زیرنظردارند ٬ بنابراین معلمان باید ازصلاحیت های حرفه ای که شامل صلاحیت های علمی ٬ اخلاقی و عاطفی است برخوردار باشند وسعی دراحاطه کامل به مواد درسی وتلاش برای به روزکردن معلومات خویش با توجه به پیشرفت سریع اطلاعات وعلوم داشته باشند . »  ( یوسفی نژاد ، ۸۴)

با توجه به آنچه بیان گردید سایت دانلود فایل پژوهی معلمان آموزش و پرورش سعی داشته است با ارائه خدمات نوین در تدوین فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی سهم خود را در بحث آموزش در کشور ایفا نماید. شما دوستان محترم می توانید فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی را از این بخش خریداری نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

با عنایت به مسائل فوق بانک فایل آموزشی معلمان سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سرران محترم می توانید فایل گزارش تخصصی دبیر ریاضی را از لینک زیر دانلود نمایید.

دیدگاه ها

*

− 1 = 3