پیک آدینه | دانلود بهترین و قوی ترین نمونه ها در فضای آموزشی

پیک آدینه

دانلود بهترین و قوی ترین نمونه ها در فضای آموزشی در واقع بهترین نمونه ای از تدوین پیک آدینه می باشد.و در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی سایت ما تماس بگیرید.

پیک آدینه

مقررات تدوین پیک آدینه

در تهیه یک تکلیف یا پروژه برای استفاده دانش آموزان ، انگیزه بی طرفانه و قدرت مانور زیاد در تکالیف ، دو ویژگی مه هستند . یعنی این که دانش آموزان برای انجام تکالیف خود روش های زیادی را در اختیار داشته باشند و روش خود را به دلخواه از بین آنها انتخاب کنند و مطمئن باشند که این نتیجه کار است که میزان اختلاف را مشخص می کند ، نه روشی که با آن به نتیجه رسیده اند .

نوآوری راه حل های فردی در پیک آدینه

حتی اگر راه حل هایی را که دانش آموزان برای انجام کار ارائه می دهند بر طبق آنچه که مد نظر شماست نباشد ، آنها را بپذیرید .

فکر و نیت در پیک آدینه

اگر کار از لحاظ تکنیکی ضعیف است و یا بد ارائه شده است ، نسبت به تفکرات و ایده هایی که در پشت آن قرار دارند ، واکنش مثبت نشان دهید و دانش آموزان را در بهبود مهارت های خود – اظهاری (۱) یاری رسانید .

سئوال های کلیدر پیک آدینه

از طرح سئوالاتی که فقط یک جواب صحیح را برای آن پیش بینی نموده اید ، اجتناب نمایید (مگر این که در مورد حقایق علمی باشد ) .

گذاشتن وقت کافی در تدوین پیک آدینه

وقت کافی برای «آزمون و خطای» دانش آموزان به منظور کشف ایده ها در نظر بگیرید . هنگامی که کار جدیدی را به دانش آموزان ارائه می دهید ، قبل از آن که وارد بخش های عمده و اصلی بشوند به آنها این فرصت را بدهید تا به کشف راه حل های احتمالی و آزمایش آنها بپردازند .

پیک آدینه

تشویق به مطالعه کتب

گاهی اوقات دانش آموزان خلاقیت را با استفاده از کتب با موضوعات بدست می آورند و البته شما می توانید از دانش آموزان بخواهید که بعدأ آنچه را که برداشت نموده اند ، در کلاس ارائه نمایند .

جلسات بررسی بارش مغزی

به دانش آموزان خاطر نشان کنید که در این جلسات به همه ایده های پیشنهاد شده ارج نهاده می شود و هیچکدام از آنها مورد انتقاد قرار نخواهند گرفت .

تکالیف عمومی دستاوردهای متفاوت

این موضوع هم برای دانش آموزان و هم برای خود شما جالب خواهد بود .

دانش آموزان را وادار کنید در گروههایی با ایده های متفاوت کار کنند .

از آنها نخواهید که بهترین را انتخاب کنند، بلکه از آنها بخواهید تا راههایی را پیدا کنند که به موجب آن برترین عناصر از تمام ایده های تولید شده (به طور مشارکتی) در آن گنجانیده شود .

مساعدت دانش آموزان برای نگارش پیک آدینه

در بسیاری از امتحانات رسمی ، از دانش آموزان خواسته می شود تا پاسخ های خود را به صورت مقالات ، کتبأ بنویسند . بعلاوه در طول تحصیل مهارت در نوشتن مقالات بسیار مهم می باشد . توصیه های زیر به شما کمک می کند تا دانش آموزان را در کسب چنین مهارتی یاری رسانید.

پیک آدینه

دانش آموزان را در تهیه طرح پیک یاری دهید

روش های طبقه بندی ایده های دانش آموزان را قبل از شروع به نگارش برای آنها توضیح دهید و بعد از آنها بخواهید که در مرحله بعد اقدام به پاراگراف نویسی نمایند .

تجزیه و تحلیل دانش آموزان

به آنها اهمیت کلمات کلیدی همچون چگونه ، چرا ، چه موقع و کجا و . . . را یاد آوری کنید .

مخصوصأ زمانی که از آنها می شود به مقایسه یا مقابله موضوعی بپردازند . دانش آموزان را راهنمایی کنید که بدانند چه باید انجام دهند .

آنها را راهنمایی کنید که در مرحله نخست تمام ایده های خود را بر روی کاغذ بیاورندو بعدأ قبل از این که تهیه پیک نهایی اقدام نمایند ، به ویرایش آن بپردازند .

دانش آموزان را در درک اهمیت رسیدن به استنتاجات محکم یاری رسانید

هر پیک ای ایجاب می کند که نگارنده آن به نوعی استنتاج برسد و یا حداقل در آخر پیک خلاصه ای از ایده های خود را بیان کند . بنابراین فقط سلیس بودن پیک کافی نیست ، بلکه باید دارای پایانی مشخص باشد .

دانش آموزان را در نگارش یک مقدمه خوب یاری رسانید

بهترین زمان نگارش یک مقدمه زمانی است که ما می دانیم واقعأ در حال بیان چه چیزی می باشیم ! به دانش آموزان توصیه نمایید که در نگارش مقدمه خود زود اقدام نکنند ، یعنی زمانی آن را بنویسند که به خوبی فهمیده باشند که پیک اشان در مورد چه چیزی بوده است .

پیک آدینه

فوائد تمرین کردن را به دانش آموزان یادآوری کنید

بهترین روش پیشرفت در نوشتن مقالات این است که شروع به نگارش تعدادی زیادی پیک نمایید و یا روش دیگر این است که تعداد زیادی پیک را طراحی نمایید و سپس به نوشتن آنها نمایید .

از دانش آموزان بخواهید که به مقالات خودشان نمره بدهند

  • گاهی اوقات بهترین روش معرفی نقاط ضعف و قوت نگارش مقالات به دانش آموزان این است که از آنها خواسته شود تا به نمونه های مختلفی از مقالات نمره دهند .
  • فراهم کردن مراقبت های روانی و شخصی
  • معلم مؤثر بودن در کلاس درس
  • دادن فرصت به دانش آموزان برای صحبت کردن با شما
  • کمک به دانش آموزان که خود را باور ندارند .
  • مساعدت به دانش آموزان هیجانی
  • خبر بد دادن !
  • کمک به بهبود روحیه دانش آموزان پس از مواجهه با شکست

معلم مؤثر بودن در کلاس درس

یکی از تحسین برانگیزترین جنبه های تدریس یک معلم دبیرستانی همین خصوصیت مؤثر بودن آن در کلاس درس می باشد .شما باید بدانید کلاس درستان از افراد (نه گروه) تشکیل شده است و آنها باید بیشتر بر مبنای یک رابطه انسانی با شما در ارتباط باشند نه فقط براساس موضوع درس . مدارس از نظر مقدار اهمیتی که به نقش معنوی معلمان می دهند متفاوت هستند ، اما در هر حال از شما معلمین انتظار می رود که گروه دانش آموزی خود را بخوبی بشناسید و پیشرفت تک تک دانش آموزان را در هر سطح زیر نظر داشته باشید .

پیک آدینه

آگاه باشید که کلاس درستان از افراد تشکیل شده است

هر چه سریعتر اسامی دانش آموزان را فراگیرید و سعی کنید هر روز راجع به بعضی از جنبه های زندگی در مدرسه و خانواده با آنها صحبت کنید . همیشه نباید با تعداد مشخصی از افراد کلاس که در دسترستان هستند صحبت نمائید ، بلکه باید کل دانش آموزان را در نظر داشته باشید .

مجموعه ای از امور مربوط به دانش آموزان را در کلاس آماده کنید .

این کار می تواند توسط خود دانش آموزان انجام گیرد . برای مثال جزئیات کاملی از سرگرمی های مورد علاقه آنها ، و همچنین غذا ها ، موسیقی و انواع ورزش هایی که آنها دوست دارند ، تهیه کنید . در ضمن تلاش نمایید که علامت مشخصه هر دانش آموز را کشف کنید .

هم معلم و هم دوست دانش آموزان باشید .

به دانش آموزان کلاس درس تفهیم نمایید که حضور شما در کلاس صرفأ بخاطر کمک و رهانمایی آنان است . این باعث می شود که در صورت نیاز ، برای حل مشکلاتشان به شما مراجعه نمایند . در صورتی که دانش آموزان تمایل داشته باشند ، شما را در جریان مسایل مهمی که زندگیشان را تحت الشعاع قرار می دهد بگذارند . باید سراپا به آنها گوش دهید .

پیک آدینه

رفتارهای اجتماعی مناسب را مورد تمجید قرار دهید .

اگر چه چنین رفتارهایی تمام معلمان و دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد اما این وظیفه معلم است که بر نگرش های عمومی و شیوه عملکرد افراد کنترل داشته باشید . «روحیه گروهی» را در کلاس برانگیزید و این احساس که «ما بهترین کلاس هستیم » را به دانش آموزان کلاس تلقین کنید .

تقویت رابطه بین دانش آموزان و معلمین توسط پیک آدینه ابتدایی

در خلال تمارین و حل سوالات پیک آدینه علاوه بر تقویت رابطه بین فردی دانش آموزان ، ارتباط آنها با معلمین نیز تقویت گردیده و سبب تعامل گسترده ای بین معلم و دانش آموز می گردد. از آنجا که یکی از بزرگترین اهداف سند تحول بنیادین تحکیم و تقویت روابط بین دانش آموزان و معلمان است. پیک ادینه در اجرای این دستورالعمل نقش مهمی را ایفا می کند.

پیک آدینه

ارتباط مثلثی شکل اولیاء ، معلمان و دانش آموزان در تکلیف هفتگی

همانطور که در مسائل مربوط به پیک آدینه ابتدایی مطرح گردید این پیک می تواند به وسیله ارتباطی میان دانش آموزان با یکدیگر و همچنین دانش آموزان با معلمین گردد. اما چیزی که بسیار اهمیت دارد و عنوان نمودن آن خالی از لطف نیست این است که این تکالیف می تواند عامل مستحکمی در تقویت ارتباط میان اولیاء با دانش آموزان و معلمین گردد. چرا که نقش اولیاء نیز در اجرای سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی و تربیتی نقشی غیر قابل انکار است. در خلال حل تکالیف آدینه دانش آموزان می توانند در راستای حل مشکلات خود از همفکری اولیاء بهره گیری کنند همچنین اولیا نیز می توانند با مطرح کردن پیشنهادات و انتقادات و همچنین راهکار های خود در اعتلای سطح علمی دانش آموزان تلاش کنند.

پیک آدینه ۱۴۰۲

پیک آدینه

با توجه به آنچه گفته شد دانلود فایل پژوهشی معلمان آموزش و پرورش اقدام به تهیه و جمع آوری مجموعه پیک آدینه ابتدایی در راستای استفاده دانش آموزان ، اولیاء و معلمان عزیز نموده است و در سال تحصیلی جدید با به روز آوری مطالب درسی و سوالات مربوط به هر پایه به صورت هفتگی از آعاز تا پایان سال این پکیج طلایی را جمع آوری نموده است. آنچه قابل تامل است این است که معلمان و دانش آموزان و همچنین اولیای گرامی می توانند از مطالب بسیار ارزنده و تفکیک شده این پیک ها استفاده نموده و سطح علمی دانش آموزان را در این راستا بالا ببرند. چرا که این مجموعه در کل یکی از بهترین مجموعه ها در اینترنت می باشد که سوالات و محتویات تفکیک شده در سی را در اختیار معلمان و جویندگان علم قرار داده است.

دانلود پیک آدینه ابتدایی جدیدترین و کاملترین نمونه ها

برای دانلود هر فایل روی آن کلیک کرده .

پیک آدینه

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]