معماری نوین تدریس دانلود بهترین و قوی ترین نمونه ها در فضای آموزشی

معماری نوین تدریس

معماری نوین تدریس دانلود بهترین و قوی ترین نمونه ها در فضای آموزشی و آموزش و پرورش در واقع بهترین نمونه ای از تدوین معماری نوین تدریس می باشد . و در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی سایت ما تماس بگیرید.

معماری نوین تدریس

کمک به دانش آموزان در یادگیری به کمک یکدیگر در معماری نوین تدریس

دانش آموزان مقدار قابل توجهی از یادگیریشان را مدیون همدیگر هستند . اگر شخصی که اخیرأ مطلبی را یاد گرفته است آن را برای دانش آموزان شرح دهید ، آنها اغلب بهتر مطالب را فرا می گیرند .

توصیه های حداکثر بازدهی از معماری نوین تدریس

  • صریحأ اهداف استفاده از معماری نوین تدریس را برای دانش آموزان توضیح دهید
  • مزایای فراگیری از طریق معماری نوین تدریس را برای آنها تشریح نمایید
  • برنامه ریزی شما باید با هدف تشریک مساعی باشد ، نه رقابت .
  • معماری نوین تدریس را طرح نمایید در آن تکالیف بین اعضای گروه تقسیم شده و افراد در کسب مهارت و توانایی سهیم گردند .

دانش آموزان را در یادگیری به کمک همدیگر هدایت نمایید

از دانش آموزان بخواهید که همدیگر را امتحان کنند و به آنها تمریناتی جهت طرح سئوالات معنی دار و همچنین تمریناتی برای پاسخ به سئوالات غیر رسمی محول کنید.

دانش آموزان را در ارزیابی کار همدیگر دخیل نمایید .

در ساده ترین شیوه شما می توانید پاسخنامه ای را برای دانش آموزان تهیه کنید که بر اساس آن به ارزیابی کار یکدیگر بپردازند، بعدأ می توانید آنها را در استفاده از اشکال پیشرفته تر فنون ارزیابی ، تشویق نمایید . یعنی با پیشرفت دانش آموزان در استفاده از مهارت های ارزیابی ، آنها می توانند از ملاک های محاوره ای(۱) نیز در ارزیابی خود استفاده کنند . فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم نمایید تا به تدریس یکدیگر مشغول شوند . تدریس یک موضوع به یک شخص دیگر بهترین روش تثبیت فراگیری است .

معماری نوین تدریس

از انواع متفاوت گروه ها در معماری نوین تدریس استفاده کنید

هنگامی که دانش آموزان را در غالب گروه ها قرار می دهید تا معماری نوین تدریس نمایند ، باید از روش شکل دهی گروهها مطلع باشید . به منظور ایجاد تعادل در قابلیت ها و توانایی های افراد در گروه ها شما باید در شرایط مختلف گروههایی همچون «گروههایی با محوریت دوستی» و “گروههایی با محوریت توانایی های افراد ” و یا “تیم های یادگیری را نسبت به مقتضیات زمان تشکیل دهید .

به احساسات دانش آموزان در معماری نوین تدریس توجه داشته باشید .

در مراجعه با مسایل شخصی درون گروهها دقت کافی داشته باشید که به هیچ وجه نمی توان دانش آموزی را مجبور به کار در گروه خاصی نمود و در صورت عدم تحمل همدیگر باید از قبل برنامه های محتمل الوقوع را پیش بینی نمایید تا در صورت بروز مشکلات در ساختار گروهها تغییراتی را به وجود آورید .

مواظب کسانی که کار خود را انجام نمی دهند ، باشید .

بر فعالیت گروهها نظارت دقیق داشته باشید تا مطمئن شوید که در بین گروهها افرادی وجود ندارند که از کار شانه خالی می کنند و کار خود را به دوش دیگران می اندازند .

کارها را در معماری نوین تدریس تقسیم نمایید

ترکیب گروهها را طوری تغییر دهید که دانش آموزان غیر محبوب و کله شق همیشه در یک گروه خاص مشغول بکار نشوند .

معماری نوین تدریس

اجازه دهید که گروه ها در دستاوردها در معماری نوین تدریس و نتایج خود شریک شوند .

فرصت هایی را برای اعضای گروهها فراهم نمایید تا قادر شوند از طریق به نمایش گذاشتن مواد آموزشی (۱) ، ارائه دستاوردهای خود در کلاس ، و طریق دیگر از آنچه که دیگر گروهها فرا گرفته اند ، استفاده نمایند .

مساعدت دانش آموزان در معماری نوین تدریس برای مرور مؤثر دروس

آزمون ها ، چگونگی و کیفیت مرور دروس دانش آموزان را ارزیابی می کنند ، نه مدت زمانی را که آنها صرف مرور کرده اند . توصیه های زیر در معرفی روش های مؤثر مرور دروس به دانش آموزان سودمند می باشد .

موادی را برای سهولت در مرور مطالب در معماری نوین تدریس تهیه نمایید

در تمام طول مدت تدریس به تهیه خلاصه نکات مهم درس بپردازید (یا از دانش آموزان بخواهید خودشان این کار را به انجام برسانند ) و برای آنها توضیح دهید که برای مرور دروس ، این مطالب مهم هستند و بهتر است هر چه سریعتر اقدام به یادگیری آنها نمایند .

دانش آموزان را از رئوس مطالب در معماری نوین تدریس مطلع سازید

لیستی تهیه کنید که در برگیرنده سئوالات کوتاهی در ارتباط با عناوین مهم باشد و دانش آموزان را در پاسخ دادن به چنین سئوالاتی متبحر کنید .

دانش آموزان را همیشه در حال تمرین کردن نگه دارید

بازی های کلاسی را طراحی نمایید که در آنها دانش آموزان همدیگر را با استفاده از لیست سئوالات به آزمون بگذارند و سپس به عملکرد همدیگر نمره دهند . مثلأ مقرراتی این چنین طرح نمایید که براساس آن شخصی مورد سئوال قرار می گیرد ولی نتواند پاسخ صحیح دهد ، همان شخص سئوال کننده در صورت دادن جواب صحیح می تواند یک امتیاز برای خود محسوب کند .

معماری نوین تدریس

ساختارها و استاندارهای امتحانی در معماری نوین تدریس

هنگامی که دانش آموزان امتحاناتی در پیش رو دارند ، کپی هایی ار اوراق امتحانات قبلی را که در ارتباط با همین درس می باشند بین آنها توزیع کنید تا آنها از ساختار و عمق سئوالات امتحانی مطلع گردند .

در معماری نوین تدریس فرصتی در اختیار دانش آموزان قرار دهید

تا از آنچه در ذهن یک آزمونگر ممکن است اتفاق بیفتد ، مطلع گردند. هر چند وقت یکبار به عنوان یک تمرین کلاسی از دانش آموزان بخواهید به یک سئوال از امتحانات قبلی (درباره همین درس) پاسخ دهند و سپس اجازه دهید دانش آموزان با استفاده از ملاک های سنجش که در امتحان واقعی شما برای ارزیابی آزمون استفاده خواهید کرد ، برای نمره دادن به عملکرد یکدیگر در مورد پاسخ به سئوال مربوطه استفاده نمایند .

در معماری نوین تدریس دانش آموزان را یاری نمایید

به دانش آموزان خاطر نشان کنید که صرف خواندن مکرر یک مطلب یک روش یادگیری منفعل (۲) است و مرور یک مطلب فقط هنگامی فعال است که دانش آموزان آنچه را که می دانند بکار گیرند و از آن برای پاسخ به سئوالات ، چه به شکل شفاهی یا کتبی استفاده کنند .

بهترین شیوه یادگیری را به دانش آموزان آموزش دهید .

به دانش آموزان یادآوری کنید که در صورت داشتن پیش زمینه آیا بهتر نمی توانستند مطالب را یاد بگیرند و سپس به آنها تذکر دهید که می توان از یک فرآیند مشابه بطور ظریفانه ای (یادگیری از طریق آزمون و خطا) در مورد مرور مطالب امتحانی استفاده نمود .

معماری نوین تدریس

در معماری نوین تدریس دانش آموزان را تشویق به خلاصه نویسی و استفاده از آنها نمایید

دانش آموزان را تشویق به تهیه خلاصه های موجزی در مورد مطالب امتحانی نمایید و آنها را در ایجاد تمایز بین مطالب مهم و غیر مهم یاری رسانید .

در معماری نوین تدریس فنون و شیوه های مرور

به آنها توصیه نمایید تا مطالب را به صورت خلاصه تهیه کنند و پیوسته به مرور آنها بپردازند ،به علاوه به آنها کمک کنید تا برای امتحانات پایان ترم یا آخر سال خود یک برنامه مرور ویژه ، برنامه ریزی کنند. به اطلاع دانش آموزان برسانید که زمان تمرکز هر شخصی محدود است و بنابراین ، این تعداد زمان های مرور یک مطلب است که اهمیت دارد نه کل زمانی که صرف مرور مطلب می شود .در معماری نوین تدریس تنوع ، چاشنی

به دانش آموزان اطلاع دهید که زمان زیادی را صرف یادگیری یک عنوان نکنند بلکه هر نیم ساعت عناوین را تغییر دهند . به علت ویژگی های مغز انسان تنوع همان کارآیی استراحت را دارد و باعث می شود به علت عدم خسته شدن مغز میزان یادگیری افزایش یابد .

در معماری نوین تدریس راهنمایی دانش آموزان برای قبول شدن

موفقیت در امتحانات به همان اندازه که به تکنیک های معقولانه برگزاری امتحان بستگی دارد ، به همان اندازه هم به موضوع درس بستگی دارد ، به این دلیل که نظام دائمأ در حال تغییر است . توصیه در این زمینه مشکل بنظر می رسد . با این حال توصیه های زیر ممکن است شما را در زمینه کمک به دانش آموزان در توسعه و پرورش فنون امتحانی اشان یاری رساند .

در معماری نوین تدریس بارور نمودن اعتماد

هنگامی که در آستانه برگزاری امتحانات عمومی قرار دارید ، دانش آموزان را باید با طرح و ساختار امتحانات ولقعی آشنا سازید و این کار را می توانید با تدارک تکالیف و ایجاد فرصت های کلاسی برای پاسخ به سئوالات امتحانات سال های پیش انجام دهید .

طبیعت بازی در معماری نوین تدریس

به دانش آموزان یادآوری نمایید که اساسأ امتحانات مهارت های آنها را در پاسخ به سئوالات امتحانی کتبی می سنجد و هر کس قادر است چنین مهارت هایی را صرفأ با تمرین پاسخ به سئوالات بدست آورد .

اهمیت استفاده از زمان در معماری نوین تدریس

به دانش آموزان تذکر دهید که اگر آنها وقت زیادی را برای پاسخ دادن به یک سئوال صرف کنند و برای پاسخ به دو سئوال دیگر وقت کم بیاورند ، در مقایسه با زمانی که به سئوالات یک جواب کوتاه می دادند ولی در عوض به کل سئوالات پاسخ می دادند ، نمرات بیشتری را از دست خواهند داد.

تجزیه و تحلیل سئوالات در معماری نوین تدریس

آنها را ملزم به کشف منظور واقعی سئوالات نمایید . و در کشف و شناسایی کلمات کلیدی سئوالات یاری رسانید . برای مثال کلماتی همچون «چرا» ، «چه» ، «چگونه» ، « چه موقع» مقایسه کنید ” ،” شرح دهید ” ، “توصیف کنید ” ، “بحث کنید.

معماری نوین تدریس

اهمیت تصمیمات معقولانه در معماری نوین تدریس

زمانی که دانش آموزان برای پاسخ به سئوالات حق انتخاب از بین چند سئوال را دارند ، به آنها اهمیت تصمیم گیری معقولانه را تذکر دهید . تنها راه انجام این کار این است که هر سئوال را به آهستگی و با دقت بیش از یک بار بخوانند .

سئوالات را دائمأ بررسی کنید

به دانش آموزان توصیه کنید ، سئوالی را که در حال پاسخ به آن هستند چندین بار بخوانند ، این عمل باعث می شود که دقیقأ به یاد آنها بماند که سئوال از آنها چه جوابی را می خواهد و باعث می شود که از جواب اصلی منحرف نشوند .

این نکته را به دانش آموزان یادآوری نمایید که در حل مسایل و سئوالات عددی و ارقامی برای آزمونگر خیلی مهم است که نیت ذهن دانش آموز در پاسخ به سئوالات را کشف کند .

اگر آزمونگر ها بتوانند نقطه ای را که در آن اشتباه به وقوع می پیوندد مورد شناسایی قرار دهند ،آنگاه خواهند توانست به بقیه مراحل که صحیح انجام شده اند نمره دهند ، در غیر این صورت دانش آموزان هیچ نمره ای را از آن سئوال بدست نخواهند آورد .

ذهن خود را مشغول به یک مورد خاص نکنید

هنگامی که دانش آموزان صرفأ به این دلیل که بخشی از جواب را نمی توانند به خاطر بیاورند ، مسخ یک سئوال می شوند ، آنها را تشویق کنید که به جای نگرانی به سراغ سئوالی بروندکه از عهده پاسخ به آن بر می آیند . مسئله مهم این است که بتوان از تک تک سئوالات ورقه امتحان نمره گرفت نه تنها فقط از یکی از آنها آزمونگرها نیز همانند معلمین دوست دارندفقط به سئوالات صحیح نمره دهند ولی این بدان معنا نیست که آنها صرفأ دنبال اشتباهات هستند ، آزمونگرها به بهترین نحوه به پاسخ های روشن (۲) ، استدلال های مدلل و استنتاجات متقن واکنش مثبت نشان می دهند .

معماری نوین تدریس

بررسی مطالب در معماری نوین تدریس

برای دانش آموزان یادآوری نمایید که اگر چند دقیقه ای را در آخرت وقت امتحان برای بررسی و تصحیح اشتباهات فاحش و آشکار خود در نظر بگیرند ، نتیجه بهتری خواهند گرفت ، زیرا در حال پاسخ دادن به سئوالات ممکن است آنها را فراموش کرده باشند .

هدایت دانش آموزان در معماری نوین تدریس به منظور خلاق نمودن

هنگامی که بر مبنای یک برنامه درسی و طرح درس ویژه ای به تدریس در کلاس درس مشغول می شوید شاید به آسانی این نکته را فراموش کنید که رفتار خود شما نیز در حین تدریس می تواند در بهبود ویژگی های ذهنی دانش آموزان و خلاقیت آنها بسیار مؤثر واقع شود . شاید به این علت که در ذهن خود در ارتباط با آنچه که می خواهید به تدریس آن بپردازید ، دارای ایده ثابت و تغییرناپذیری می باشید ، باعث گردد که در دامی گرفتار شوید که دیگر هیچ راه گریزی برای ورود و پذیرش افکار جدید و غیر سنتی برجای نگذارد . هتگامی که در تدریس از فنون ضعیفی استفاده نماییم و یا در ارائه مطالب بد عمل نماییم ، همه اینها باعث خواهد شد از فنون ضعیفی استفاده نماییم و یا در ارائه مطالب بد عمل نماییم ، همه اینها باعث خواهد شد که اصالت و ویژگی های اساسی تدریس زایل گردند .

گفتنی است که معماری نوین تدریس جریانی پویا بوده و عوامل تشکیل دهنده آن به طور مداوم با یکدیگر ارتباط داشته و بر هم تأثیر می گذارند . تعیین هدف کلی ، تحلیل آموزشی ، انتخاب محتوا، روشها ، رسانه ها ، و نظام ارزشیابی از مراحل اساسی این جریان به شمار رفته و متخصصات معماری نوین تدریس ، بر بنیانی بودن این مراحل هم عقیده اند .

معماری نوین تدریس

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]