اهمیت نمونه پروژه استوری لاین ، نمونه کار استوری لاین ، نمونه کار تولید محتوا

در رابطه با نمونه پروژه استوری لاین  باید گفت : کتابخانه های مدارس و سالن های حاوی منابع آموزشی ، در برگیرنده اطلاعات قابل توجهی می باشند ولی مسأله این است که باید دانش آموزان را در حداکثر استفاده از این اطلاعات یاری رسانیم . تصور نکنید که دانش آموزان از چگونگی استفاده از نمونه پروژه استوری لاین  کتابخانه اطلاع دارند و یا اغلب از آنها بازدید کرده اند .

توصیه های زیر ممکن است آنها را در استفاده صحیح از نمونه پروژه استوری لاین  یاری رساند .

با توجه به آنچه که ملاحظه می فرمایید ، فایل آموزشی بوسیله نظر شخصی و تجربه همکاران ما در سایت طرح جابر آموزش و پرورش و به منظور الگو برداری و مشاوره خدمت شما عزیزان ارائه شده است. ما امیدواریم توانسته باشیم با تدوین و ارائه تجربیات خود تا حد زیادی الگویی را برای راهنمایی شما عزیزان محیا کرده باشیم.امیدواریم شما عزیزان در راستای اهداف آموزشی خود از فایل آموزشی که در این سایت با تکیه بر تجربیات شخصی تهیه شده است بتوانید بهره و رضایت کافی را داشته باشید.

۱-مزایای آنها را به تفصیل و به طور روشن برای دانش آموزان تشریح نمایید .

برای دانش آموزان مشخص نمایید که چقدر مفید و مهم است که آنها بتوانند به ردیابی و جستجوی نمونه پروژه استوری لاین  مورد نیاز خود در کتابخانه ها (هم کتابخانه های عمومی(۲) و هم کتابخانه های مدارس) بپردازند . برای آنها توضیح دهید که چگونه می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در ارتباط با مقالات و گزارشاتشان از کتابخانه ها تهیه نمایند .

۲-تکالیف و تمرین های سودمندی را برای دانش آموزان طرح نمایند .

تکالیف ویژه ای را به دانش آموزان کلاس محول کنید که ظاهرأ آنها را ملزم به استفاده از مراجع کتابخانه ای نمونه پروژه استوری لاین  می نمایند . در ضمن تکالیف را چنان طرح کنید که دانش آموزان با طریقه فهرست بندی کتب و منابع کتابخانه ای نیز آشنا شوند .

۳-به دانش آموزان آموزش هایی را بدهید که در زمینه بهبود مهارت های استفاده از کتابخانه منابع آن باشد دانش آموزان باید مهارت های خود را روی مناسب ترین نمونه پروژه استوری لاین  متمرکز نمایند ، برای این که دانش آموزان بدانند واقعأ در کتابخانه باید بدنبال چه منبعی باشند و از چه قسمتی از آن منبع استفاده کنند ، باید از طرف شما به آنها آموزش هایی داده شود .

۴-دانش آموزان را در بدست آوردن منابع درست و صحیح راهنمایی کنید .

برای این که دانش آموزان مستقیمأ به سراغ همان نمونه کار استوری لاین توصیه شده بروند و نه چیز دیگری ، باید آنها را به روش صحیحی آموزش داد . مطمئن شوید ارجاعاتی که شما در مواد کمک آموزشی استفاده می کنید ، صحیح باشند . برای مثال :

Saunders,D(ed) (1994) the complete student hand book, biack well , Oxford.

۵-گروه های دانش آموزی را تشویق به استفاده از نمونه کار استوری لاین نمایید .

به دانش آموزان تمارین و تکالیف گروهی را محول کنید که آنها را ملزم به استفاده از منابع و مواد آموزشی موجود در کتابخانه ها نماید و نیز آنها را در استفاده از مهارت های کتابخانه ای یاری رساند .

۶-کتابدارهای متخصص را محترم شمارید و نمونه کار استوری لاین آنها را ارج نهید .

به دانش آموزان خاطرنشان کنید که تا چه اندازه کمک نمونه کار استوری لاین می تواند سودمند باشد.

بسیاری از کتابخانه های عمومی و دانشکده ها دارای کتابدارهای موضوعی می باشند که از نظر موضوعات مربوطه درک بالایی دارند و اطلاعات آنها در مورد کتب مربوط به آن دانش خاص، قابل توجه می باشد .

۷-دانش آموزان را تشویق کنید که از چشمان خود در کتابخانه ها به خوبی استفاده کنند .

برای مثال هنگامی که از یک نمونه کار استوری لاین ، نسخه های زیادی در یک کتابخانه موجود می باشد و یا جای انگشت اعضای کتابخانه ای بر روی کتاب خاصی بر جای مانده است ، این احتمال وجود دارد که چنین کتبی حاوی اطلاعات بیشتری در قیاس با کتب دیگر باشد.

۸-به دانش آموزان یادآوری کنید که کتابخانه مدرن فقط حاوی نمونه کار استوری لاین نمی باشد .

آنها همچنین دارای مواد کمک آموزشی سمعی – بصری می باشند و نیز دارای بسته های کمک آموزشی و کامپیوتری و CD های ( دیسک های کامپیوتری) اطلاعاتی می باشند .

۹-دانش آموزان را به نمونه کار استوری لاین تشویق کنید .

نمونه کار تولید محتوا  به این معناست که زمانی که دانش آموزان در حال استفاده از کتابخانه ها یا مراکز حاوی منابع می باشند ، به آنها یادآوری کنید که یادداشت های دقیقی را تهیه کنند که نشان دهد آنها را از چه منابع اطلاعاتی استخراج نموده اند تا در صورت نیاز دوباره به آن منابع ، به راحتی قادر باشند آنها را در اختیار بگیرند.

۱۰-دانش آموزان را مطلع کنید که اگر می خواهند ارتباط کتب با موضوع را دریابند ، استفاده از فهرست کتب بسیار مؤثر می باشد .

استفاده از فهرست کتب برای نیل به این منظور بسیار سودمند خواهد بود ، زیرا اگر آنها سعی نمایند که تمام کتاب را به طور اجمال مرور کنند وقت زیادی را از دست خواهند داد .

هم اکنون سایت طرح جابر آموزش و پرورش نمونه فایلی را جهت مشاوره و راهنمایی شما عزیزان با عنوان قرار داده است. این فایل نمونه ای از فایل حاضر است که توسط طرح جابر آموزش و پرورش جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم طرح جابر آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را نموده است که بتواند فایلی را در جهت راهنمایی و مشاوره در اختیار شما عزیزان قرار دهد. امیدواریم بتوانید از این فایل استفاده لازم را ببرید و در صورت عدم رضایت ما را در جریان بگذارید.

متأسفانه با توجه به کمبود بودجه و وضع مالی ضعیف ، این بخش از کار بسیار مهم به نظر می رسد . معلمان بر حسب عادت با بسیاری از کمبودهای برنامه درسی کنار می آیند ، با این حال ضروری است که بدانید منابع نامحدود نیستند و روزی به پایان خواند رسید و ممکن است دیگر نتوان جایگزینی برای آنها پیدا نمود

۱-با دقت از اقلام موجود مراقبت نمایید .

نمونه کار تولید محتوا  را که ممکن است دانش آموزان به طور ناخواسته با خود بیرون ببرند شمارش کنید . مسئولیت انجام این کار را به یکی از دانش آموزان هوشیار کلاس محول کنید .

۲-اقلام مصرف شدنی و گران را برای استفاده در دروس خاص و یا جهت تکمیل نهایی یک پروژه استفاده کنید . برای دانش آموزان توضیح دهید که جایگزین چنین اقلامی ، مشکل و یا حتی غیرممکن است و مساعدت آنها را در حفظ و نگهداری آن اقلام جلب کنید .

۳-از مواد مستعمل و دوباره در چرخه مصرف قرار داده شده   ، استفاده کنید .

دانش آموزان را تشویق کنید که به طور خلاق از این نمونه کار تولید محتوا  استفاده کنند و آنها را با مباحث کلاسی و موضوعات محیطی مرتبط سازید .

۴-مواد کمک آموزشی نمونه کار تولید محتوا  را خود تهیه کنید .

این کار باعث کاهش هزینه می شود .

۵-دانش آموزان را طوری راهنمایی کنید که ارزش منابع موجود را بدانید .

مطمئن شوید که به دانش آموزان روش صحیح استفاده از مواد و تجهیزات ، آموزش داده شده است و آنها از هزینه های این مواد مطلع هستند .

۶-در زمینه تدارک و تهیه نمونه کار تولید محتوا  از دانش آموزان در خواست کمک نمایید .

از دانش آموزان بخواهید که برخی از اقلام آموزشی را که می توانند احتمالأ در تدریس بعضی از دروس به طور مفیدی مورد استفاده قرار گیرد را خود به کلاس درس بیاورند . یک لیست از مواد مورد نیاز برای استفاده در تدریس در کلاس درس تهیه کنید .

۷-امانت و کمک بلا عوض گرفتن نمونه کار تولید محتوا

هر چند که افراد حرفه ای معتقد اند که باید در ارتباط با نیازهای شغلی اشان وسایل کافی در اختیار داشته باشند ، ولی هنگامی که انسان در تنگنا قرار دارد ،استعانت از هر راه حل ممکن و موجود از هیچ ، بهتر است . هنگامی که دقیقأ از نیازهای خود مطلع می باشید بهتر است برای رفع آنها از مؤسسات و نهادهای تجاری و اداری واقع در محل خود کمک بگیرید .

۸-از منابع بیرونی استفاده کنید .

برای مثال انجمن پیشرفت علم انگلستان می تواند جلسات بحث و گفت و گو را با دانشمندان معروف برای شما و دانش آموزان بدون هیچ گونه هزینه ای ترتیب دهد . این دانشمندان اغلب برای روشن نمودن بیانات خود وسایل آزمایشگاهی گرانقیمتی را به همراه می آورند .

۹-با مؤسسات محلی ارتباط و روابط مناسبی داشته باشید .

این امکان وجود دارد که گاهی اوقات بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای بتوانید به همراه یک گروه از دانش آموزان از یک مؤسسه آموزشی بازدید نمایید و دانش آموزان تجهیزاتی را که در مدرسه به آن دسترسی مدارند به راحتی در آن مؤسسه مشاهده کنند .

۱۰-تحقیق کنید که از شرکت های بزرگ چه نمونه کار تولید محتوا  را می توان در اختیار گرفت .

بسیاری از شرکت های بزرگ ، کیف ، جزوات و نوارهای ویدئویی آموزشی در اختیار دارند و از آنها برای توسعه سیاست های خود استفاده می کنند . در صورت تقاضا می توانید چنین اقلامی را در اختیار بگیرید و بر مبنای فعالیت های کلاسی از آنها بهره مند گردید .

منبع : بلاگ لینک

 

با عنایت به مسائل فوق بانک فایل آموزشی معلمان سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سرران محترم می توانید فایل را از لینک زیر دانلود نمایید.

دیدگاه ها

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!