فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر
فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر
فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ دانلود بهترین و قوی ترین نمونه ها در فضای آموزشی در واقع بهترین نمونه ای از تدوین فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ می باشد که توسط سایت دانلود فایل پژوهی آموزش و پرورش تدوین گردیده است. و در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی سایت ما تماس بگیرید.
نمونه تکمیل شده فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر مدارس ابتدایی
هنگام طراحی الگوها در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ و راهبردهای یاددهی-یادگیری باید به موارد زیر توجه کرد:
- رویکرد محتوایی در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ گاهی معلمان موضوعات درسی خود را در یک واحد قرار میدهند و به آموزش ان میپرازند و به واسطه آن مفاهیم در زمان واحد عرضه میشوند. گاه نیز رویکردهای میانرشتهای مطرح میشوند که در آن الگوهای زندگی واقعی و فعالیتهای مربوط به آنها مطرحاند که به واسطه آنها مهارتها از چندین حوزه محتوایی انتخاب و به دانشآموزان عرضه میشوند.
- رویکرد گروهبندی در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ در این رویکرد مشخص میشود آی دانشآموزان باید به صورت انفرادی، دو نفری، در گروههای کوچک یا به صورت کا کلاسی فعالیتها و تکالیف خود را انجام دهند؟ این تصمیمات مشخص کننده تعداد رایانهها و نرمافزارهای مورد نیاز در کلاساند. در این امر باید به موارد زیر توجه کرد:
- کل کلاس در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ برای تسلط و یا هدایت مباحث در کل کلاس اولویت با کر دانشآموزان است.
- انفرادی در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ وقتی دانشآموزان به تسلط انفرادی و فردی میرسند مهارتهایی را در پایان درس یا پروژه کسب میکنند.
- به صورت جفتی (دو نفری) در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ برای هر جفت از دانشاموزان کار کردن با یکدیگر و اخذ تصمیمات اهمیت دارد.
- گروههای کوچک در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ الگوی مهارتهای کار در دنیای واقعی را تجارب دانشآموزان در گروههای کاری مشارکت تعیین میکنند.
دانلود رایگان پوشه فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر
سخت افزار و نسخهبرداری قانونی از نرمافزارهای آموزشی مورد نیاز زمان لازم و وقت کافی برای تأمین اهداف از قبل تعیین شده را میطلبد. فناوری آموزشی نیازهای ویژه دانشآموزان را در نظامهای آموزشی تأمین میکند و دانشآموزان با توجه به نیازها و تواناییهای خود قابلیت استفاده از آنها را خواهند داشت.
ارزیابی و بررسی راهبردهای تلفیق فناوری آموزشی در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
از زمانی که معلمان از فناوری در کلاسهای درس خود استفاده کردند، مرور و بررسی شواهدی در مورد چگونگی موفقیت این راهبردها و برنامهها در حل مشکلاتی که با آن روبهرو بوند آغاز شد. آنها دریافتند در صورت تغییر اهداف رفتاری، راهبردها را بازبینی کنند تا در مراحل بعد بتوانند موفقتر عمل نمایند. همچنین، راهبردهای تلفیق فناوری آموزشی در کلاس خود را بررسی کنند.
رویکردهای کاربرد فناوری اموزش در در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
مطالعات انجام شده در نظام آموزشی کشورهای مختلف مؤید وجود حداقل چهار رویکرد گسترده است که از طریق آن مدارس فناوری آموزش را در کلاس به کار میگیرند. اسن چهار رویکرد عبارتان از ۱. رویکرد ظهورکننده، ۲. رویکرد کاربردی، ۳. رویکرد ادغامی، و ۴. رویکرد تحولی، که به اختصار به شرح هر یک میپردازیم.
جدول و مستندات فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲ مدارس ابتدایی
در بدو ادغام فناوری آموزشی کلاسها، نظام آموزشی از این رویکرد استفاده میکنند. در این رویکرد مدیران مدارس و کلاسهای درس اقدام به خرید و عاریت گرفتن تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری میکنند. در این مرحله هنوز مدیران کلاس بر بکارگیری و استفاده از روش سنتی و معلممحور در فرآیندهای یادگیری تأکید دارند و آن را صرفا فناوری مدرسه میدانند. بدین معنا که بدون هیچگونه استفاده آموزشی در کلاس، تنها به وجود آن در کلاس، تنها به وجود آن در کلاسها و مدارس اکتفا میکنند.
رویکرد کاربردی در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
در این مرحله کلاسهایی که در آنها فناوری آموزشی در یادگیری استفاده میشوند، از رویکرد کاربردی زمینه فناوری آموزشی استفاده میکنند. در این مرحله معلمان مدیران کلاسی با تسلط زیاد به محیط یادگیریاند. معلمان و مدیران فناوری را برای انجام بهتر وظایف در فرآیند یادگیری کلاسی استفاده میکنند؛ وظایفی که در گذشته نیز مدیریت مدرسه و برنامه درسی استفاده میشد.
رویکرد ادغامی در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
این رویکرد در کلاسهایی مشاهده میشود که فناوریهای آموزشی بهخصوص رایانهها در فرآیندهای یاددهی-یادگیری استفاده میشوند. معلمان نیز روشهای جدیدی را به کار میبرند که فناوریها آموزشی موجبا ارتقای سطح مهارتها و کارکردهای آنان را در محیط آموزشی پدید میآورد. وجه تسمیه این رویکرد تلفیق و ادغام فناوری آموزشی در تمامی شئون فرآیندهای آموزشی بهخصوص در برنامه درسی را شامل میشود.
خود ارزیابی فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
این رویکرد شامل مدارس و کلاسهایی میشود که فناوریها را برای بازسازی و بازنگری منطقی تمامی اجزای فرآیندهای یاددهی-یادگیری در کلاس و ساماندهی آن استفاده میکنند و موجبات تحول و دگرگونی مدرسه را فراهم میآوردند. مدیریت کلاس بر مدیریت مشارکتی و آموزش به شیوههای تدریس دانشآموزمحور و برنامه درسی میتنی بر نیازهای دانشاموزان و ادغام موضوعات و محتوای درسی به منظور کاربرد آن در دنیای واقعی تأکید میکند و کلاسها به مراکز یادگیری در جوامع تبدیل میشوند.
چالشهای موجود در تلفیق فناوری آموزشی در محیطهای یاددهی- یادگیری
با مطالعه تحقیقات انجام شده در امر تلفیق فناوری آموزشی در کلاس چهار چالش اساسی مطرح میشود: افکار و عقاید معلمان، توسعه حرفهای، مدیریت کلاس، و کمبود وقت.
فرم شماره ۲ فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر
رایانهها در مدارس چندین هدف را تأمین میکنند: ایجاد مدارس اثربخشتر و کارآتر از وضعیت موجود مدارس، انتقال و ارتباط فرآیندهای یاددهی-یادگیری در فرآیندهای واقعی مرتبط با زندگی اجتماعی، آمادگی نسل جوان جامعه برای ورود به بازا کار. با توجه به این دلایل، فناوری با سرعت بسیاری وارد کلاسها شد. با وجود این، قبل از هر تعهدی نسبت به تلفیق فناوی در مدارس، مدیران مدارس لازم است با معلمان به گفتگو بپردازند تا عقاید خود را درباره فراگیران و فرآیند یادگیری و چگونگی ایجاد تسهیلاتی که فناوری در پیشبرد اهداف مورد نظر در کلاس تأمین میکند آشکار سازند.
با ورود فناوری نه تنها تغییرات پویا در کلاس ایجاد شد، بلکه تغییرات چشمگیری در فعالیتها و اقدامات آموزشی کلاس پدید آمد. این امر به دلیل تغییر عقاید و باورهای معلمان درباره کاربرد فناوریهای آموزشی در فرآیندهای کلاسی بود.
کاربرد رایانه در در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
وینشتل و کورت به مدت دو سال در زمینه کاربرد رایانهها در مدارس متوسطه و توسط معلمان و عقاید و نظرات دانشآموزان ر این مدارس در زمینه تدریس خوب را بررسی کردند. نتایج حاکی از آن بود که تأثیر فناوری بر نحوه آموزش و تدریس، خود به طور غیر مستقیم ناشی از نظام اعتقادی و نگرش معلم نسبت به فناوری است. معلمان به تشریح زیر ساختهای حمایتهای مدیریتی و الگوهایی میپردازند که طبق آن با بکارگیری فناوری در محیط کلاس بروندادهای متفاوتی نسبت به قبل مییابند. یکی از دلایلی که معلمان تصمیم به استفاده از فناوری در کلاس میگیرند، تجانس عقایدشان درباره دانشآموزان و نیازهای آنها و اعتقاد به این موضوع است که میتوان به واسطه فناوری آموزشی به نیازهای فردی و جمعی دانشآموزان پاسخ داد.
بنابراین، با توجه به اهمیت فناوری آموزشی در برنامههای درسی و آموزشی دانشآموزان، هاروی پیشنهاد میکند برنامههای آموزشیای در زمینه فناوریهای آموزشی برای معلمان ایجاد گردد تا بتوانند نگرش خود را درباره رابطه میان فناوری و برنامههای درسی به خصوص در زمینه کاربرد فناوری در فرآیندهای یاددهی-یادگیری بهبود بخشند. با وجود این، معلمان نیز با تغییر عقیده و نگرش خود به فناوری آموزشی میتوانند روشها و رویههایی را برای تلفیق فناوری در آموزش که حوزهای کاملاً مرتبط با محتوای برنامه درسی است، استانداردهای آموزشی و ابزارها و موارد آموزشی را رعایت کند.
توسعه حرفهای در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
محققان دیگری نیز بر نیاز بدیع معلمان در آموزش و پرورش در به کارگیری فناوریهای جدید در مدارس تأکید دارند. قبل از آنکه معلمان بتوانند فناوری آموزشی را با فرآیندهای کلاسی خود تلفیق کنند و از مزیتهای آن در کلاس و فعالیتهای یاددهی-یادگیری استفاده کنند، معلمان به تخصص در زمینه سختافزار و نرمافزارهای آموزشی نیاز دارند. بیشتر معلمان احساس میکنند آمادگی لازم برای استفاده از فناوری در کلاس را ندارند. این امر ناشی ز کمبودهای مهارتهای عیبیابی در ابزارهای فناوری آموزش است و دسترسی محدودی به کتابهای راهنما و دستورالعمل استفاده از این ابزارها دارند. از این رو، تجهیز معلمان به آموزشهای مهارتهای فنی موجب تأمین چندین هدف در رفع مشکلات و مسائل معلمان در استفاده از فناوری آموزشی میشود، از جمله افزایش سطح اعتماد به نفس در رفع مشکلات در زمینه فناوری آموزشی در هنگام استفاده از آنها در کلاس، افزایش سطح یادگیری و مهارت معلمان در زمینه فناوریهای جدید، و افزایش توانای معلمان در تغییر اقدامات و فعالیتهای آموزشی و یادگیری در کلاس.
بنابراین، به منظور غنیسازی شغلی معلمان و ارتقای وضعیت یادگیری دانشآموزان با استفاده از فناوری آموزشی، به خصوص رایانه، مدیران و سیاستگذران آموزشی باید سیاستهایی را اتخاذ و برنامههایی را تدوین کنند تا طی آن بتوانند به توسعه و رشد شغلی معلمان به صورت گروهی، انفرادی، یا آمزش از راه دور کمک و یاری کنند. این برنامهها نباید به صورت مقطعی و کوتاه مدت صورت پذیرد یا اینکه با نصب چند دستگاه رایانه در مدارس و کلاسها این عقیده را القا کنند که مدارس به فناوری آموزشی مجهز شده و توانسته محیط آموزشی را تغییر دهد و متحول سازد، بلکه هنگامی میتوان از تأثیر مثبت فناوری آموزشی در مدارس اطمینان یافت که پذیرش کاربرد و استفاه از فناوری آموزشی در محیط کلاس به صورت تعهدی بلندمدت در مجریان فناوری آموزشی در کلاس (معلمان) درآید.
دانلود رایگان فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر مدارس ابتدایی
ورود رایانهها که نماد فناوری آموزشی در کلاساند زمینههای پیچیدهای برای مدیران کلاس پدید آورد. نمیتوان کاربرد ریانهها در کلاس را به زمان خاص یا به آموزش دروس و محتوای آموزشی خاصی محدود کرد، بلکه پذیرش آنها جزئی از فعالیتهای روزانه معلم در کلاس است.
چالشی که در زمینه تلفیق فنااوریهای آموزشی در محیط کلاس صورت میگیرد در زمینه ساختار کلاس است، مثل کارگروهی مشترک یا پروژههای یادگیرندهمحور که در این امر رویکردهای جدیدی در مدیریت کلاس و سازمان علمی و ارزشیابی آن ایجاد میکنند. تلفیق فناوری آموزشی در کلاس به روشهای بسیاری صورت میگیرد که تفاوت چندانی با تلفیق دیگر راهبردهای یاددهی-یادگیری ندارند. تنها تفاوت آن نگاه معلم به این تلغ=فیق ر کلاس است که از طریق تجربه و دانش، تغییرات د نگرش به فواید فناوری آموزشی را دانشآموزان کنترل میکنند.
بورفی دریافت معلمانی که کنترل مستقیمی بر فعالیتهای مبتنی بر فناوریهای آموزشی دارند اغلب در کسب مهارتهای لازم در زمینه ایجاد فعالیتهای تسهیل کنده یادگیری دانشآموزان با کمبود مواجه میشوند؛ بدین معنا که تنها مهارت استفاده از فناوریهای آموزشی به خصوص رایانه در کلاس تأمینکننده آموزش اثربخش در این زمینه نخواهد بود و معلم باید راهبردهای لازم یادگیری و شناختی را استفاده و تلفیق فناوری آموزشی در ملاس را دارا باشد. عنصر اساسی در موفقیت مدیریت کلاس در استفاده از فناوری آموزشی بالا بودن میزان زمانی است که معلمان در فعالیتهای علمی در کلاس با دانشآموزان صرف میکنند. به بیان دیگر، داشتن مدیریت کلاسی اثربخش و پاسخگویی به نیازهای انفرادی دانشاموزان مستزم صرف زمان بسیار زیادی در کلاس است.
کمبود وقت در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
برنامه زمان کاری معلمان شامل مورد زیر میشود: تدریس، طراحی برنامه درسی، مشاوره دانشآموزی، مدیریت، زمان ملاقت با والدین دانشآموزان، و نظارت بر فعالیتهای پس از کلاس. با توجه به این موضوع، معلمان ممکن است با استفاده از فناوریهای جدید آموزشی، تجربه ناکامی در داشتن وقت کافی بری اجرای فرآیند یاددهی-یادگیری داشته باشند. در تحقیقی که فیشمن درباره تجارب معلمان بعد از برگزاری کلاسهای ضمن خدمت با هدف ارتقای مهارتهای آنان در تلفیق فناوری آموزشی در کلاس انجام داد اکثر معلمان ااذعان داشتند نبود وقت کافی در میان عوامل دیگر، ز مهمترین مشکلات به کارگیری فناری در کلاس است.
به نظر میرسد مهمترین اقداماتی که معلمان میتوانند در جهت رفع این معضل در کلاس خود داشته باشند، ایجاد تغییر در راهبردها و فعالیتهای درسی و تعیین سطح استفاده از فناوری در کلاس و نیز استفاده از شیوههای دانشآموزمحور و نیز در نظر گرفتن طرح درسهایی با تلفیق فناوری آموزشی و کسب تجربه بیشتر و تمرین و ممارست در این امر است که به مرتفع نمودن این چالش در زمینه تلفیق فناوری آموزشی در کلاس کمک شایانی میکند.
خصوصیات مدارس و کلاسها در توسعه فناوریهای آموزشی
به رویکردهای توسعه فناوری آموزشی در مدارس و کلاسها، خصوصیات متعددی وجود دارد که به پیشرفت مدارس بر توسعه فناوریهای آموزشی تأثیر میگذارند. در ادامه به اختصار به شرح آنها میپردازیم.
بصیرت در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
بصیرت به ارزوها و آرمانهای افراد در درون نظام آموزشی و کلاس به عنوان کل اشاره دارد. با پیشروی فناوری آموزشی در کلاسها رسالت نظامهای آموزشی باید شفافتر و مبنایی برای تصمیمگیری شوند. بیان رسالتها باید به اعضای جامعه یادگیری کمک کنند تا آرمانهای مدرسه برای آینده و اقدام موزون و هماهنگ را تجسم کنند.
فلسفه یادگیری در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
نحوه تعامل میان معلمان و دانشآموزان و نحوه اداره کلاس با هدف یادگیری، بخشی از فلسفه یادگیری نظام آموزشی است. این فلسفه اساساً چگونگی ادغام فناوریهای آموزشی را در کلاس به طور اخص و در مدرسه به طور اعم مشخص میکنند. محیطی که در ان معلم فراهم کننده اصلی محتوای آموزش است، فلسفه معلممحوری را اتخاذ میکند. در چنین محیطی، معلم استفاده از فناوری آموزشی را نیز کنترل میکند. در مقابل فلسفه یادگیری فراگیرمحور محیطی را توصیف میکند که در آن محتوا از منابع متعدد به دست میآید پروژهها را دانشآموزان انتخاب و طراحی میکنند. دانشآموزان منابع و ابزارهای فناوریهای آموزشی را به گونهای انتخاب میکنند که با اهداف یک پروژه به بهترین وجه تناسب داشته باشد. این رویکردهای متضاد پداگوژی، گاهی رویکردهای آموزشی ساختگرایی نامیده میشوند.
تدوین طرحها و خطمشیها در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
نحوه اجرای بصیرت و فلسفه یادگیری و تدریس در کلاس از طریق تدوین طرحها و خطمشیها صورت میگیرد. ر مراحل جزئیتر این طرحها و خطمشیها را اهداف کلی و جزئی تعیین میکنند. به کارگیری فناوریهی آموزشی در محیطهای کلاسی موجب تدوین خطمشیها میشود، بودجه لازم به اجرای خطمشیها اختصاص مییابد، وظایف با وجه به نقشهای افراد در محیط آموزشی تعیین و واگذار میشوند، و به منظور تعیین مسیر توسعه فناوری طرح ارزشیابی تهیه میشود.
تسهیلات ومنابع در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
محیط یادگیری که در آن فناوری آموزشی به کار گرفته میشود، نیازمند تسهیلات و منابع خاصی است. تسهیلات شامل زیر ساختهای اساسی و حیاتی مثل سیمکشی برق، دسترسی به اینترنت، روشنایی، دسگاه تهویه، و فضا و مکان است. تصمیمگیری درباره وجود یا فقدان فناوری در محیط کلاسی، و انتخاب وسایل، نه تنها بر کاربرد فناوریهای آموزشی تأثیر میگذارد بله بر سلامتی و آسایش کاربران یا فراگیران نیز مؤثر است.
این منابع شامل انواع مختلف وسایل فناوری است، از رایانهها و وسایل جانبی آنها گرفته تا تجهیزات دیداری-شنیداری و ابزار و وسایل اختصاصی مثل میکروسکوپهای دیجیتالی. سایر منابع عبارتاند از انواع مختلف نرمافزار، همچنین ابزرهای سنتی مانند کتاب، ویدئو، و نوارهای صوتی.
درک برنامه درسی در فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر ۱۴۰۲
درک برنامه درسی در پیشرفت فناوریهای آموزشی در مراحل زیر تأثیر میگذارند. ابتدا، مرحله آگاهی است که در آن دانشاموزان با توجه به فناوریهای موجود و چگونگی کاربرد آن، سواد فناوری آموزشی را کسب میکنند در مرحله بعد، همانگونه که دانشآموزان مهارتهای اساسی را فرا میگیرند، استفاده از ابزار مختلف فناوری آموزشی را در تکالیف یادگیری و عادی و پروژهها آغاز میکنند. سپس، همانگونه که دانشاموزان به فناوری آموزشی توانایی و تسلط بیشتری مییابند، شروع به ادغام و گسترش حوزههای درسی و ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات میکنند. در نهایت استفاده کاربر از فناوری آموزشی است که دانشآموزان را قادر میسازد به طور وسیعتری به موضوعات پیچیده و حرفهای جهان پیرامون خود توجه کنند.
دانلود فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر
در نهایت خدمت شما عزیزان عرض می کنیم که در این راستا دانلود فایل پژوهشی معلمان آموزش و پرورش اقدام به تهیه و انتشار ده ها نمونه برنامه بر اساس فرم خام طرح تدبیر و ساحت های ششگانه برنامه تدبیر مدیریت کیفیت مدار در این سایت نموده است که مدیران و سایر فرهنگیان می توانند با مراجعه به این سایت از برنامه های موجود استفاده های لازم را ببرند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]